Lchf chokladkaka

Har varit sugen på chokladkaka hela dan, kunde inte hålla mig så jag började baka en lchf chokladkaka med mandelmjöl kl 22:00 tror att min röda vecka är på G.
Den blev super god så nu är jag nöjd.För er som gillar mörk choklad så borde ni prova och baka den :)




Chokladkaka à la Natti
Recept
150 g osaltatsmör
2 st ägg
3 matskedar stevia strö (finns på dom flesta matbutiker)
100 g mörk choklad minst 70%
1dl mandelmjöl
1dl grädde
1 tsk bakpulver

Vispa äggen och stevia pösigt, smält smör och chokladen i en kastrull tillägg grädde.. Blanda ihop med äggen och tillägg mandelmjöl och bakpulver.. Klart
Grädda i 175g ca 15 min. Njut med grädde till


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback